never run for a bus

Assalamualaikum,Allhamdulillah dah start cuti sekolah so aku pun merancang "banyak aktiviti" dan aktiviti yang akan diulang setiap hari ialah makan,tidur ,tengok tv..lifee gila kan *nak kena hempuk,kau hingat kau murid sekolah rendah bawak beg roda heretttt jeww,tahun depan SPM woii"Kesedaran sivik masih kurang sebab tu Mata Pelajaran SIVIK masih terpampang di dalam jadual pfttt -,-" So disebabkan keboriggan tahap dewa so aku pun sibukkan diri dengan aktiviti kelas. Boleh dikatakan Ahli Aktif gituuu..layak dapat award ni.

So,disebabkan aku dapat tahu kelas aku paling corot markah bab kelas, malu tau, aku nak ngaku tu kelas aku. Nak jemput kawan aku lepak pun rasa malu gilee, takut kawan aq nyampah sebab ajak lepak dekat padang pasir yang kosong ala-ala lagu najwa latif gitu.Dengan kuasa veto aku, aku ajak Iffah ,Ana ,Syuhada Atiqah dan Fatini.Kita orang rancang nak hias kelas,kemas what so ever laa.macam make over.Kalau boleh jemput pereka dalaman lagi bagus macam rancangan intai-intai deco tu .Over betul tau.

Fistly, senarai semua barang so on, set bajet ..kutip sorang seringgit ye "penat tau nak kutip,nak kena ulang macam keset" .Haritu kita orang siap sedia la,nak beli barang dekat tempat yang femes bagi Irshad iaitu Kailan -,-" Lepas usrah kita orang bertolak dengan ibu Ana lepas usrah hari Jumaat. Terima kasih mak cik..sep bajet I u allss.

Sampai ja, kita orang terus pergi KFC.Lapaq doo .Iffah rekemen box hot apa ntah.dia kata sedap and kenyang sebab dalam tu ada nasi,jagung and ayam yang dicincang tidak dilupakan nasi tu campur KICAP! dah nak habis baru aku perasan, first time tau ,makan nasi plus ayam dengan kicap .akward gila k! 0_0

After solat ,kami terus pergi Syarikat Adam,Happy Home ,Nona and lastly global shop.Aku first time masuk global shop.Rasa excited macam nak lompat-lompat je bila masuk tau,selalu pandang dari jauh je.Dekat global shop kita orang beli stiker for wall. Pilih punya pilih, Iffah nak gambaq kucing yang dok kapel,selamat binatang, kalau tak aku nak baca ayat Kursi dekat Iffah 'eh tiba-tiba' Lepas tu jalan sampai stesyen.Bas maybe sampai pukul 4 lebih la.Tiba-tiba

Iffah :  weh,stiker apa dekat tangan aku ni? 

Me : Ha..haaa Iffah curi *sambil menggoyangkan jari telunjuk*

Syu : hahaha p hantar balik. 

Iffah : Demi Allah aku tak curi..aishh ikut aku jom, p hantar balik *muka merah*

Selamat la stiker tu dekat luar, takde la kena tebal muka .kata terambil.Pengajaran yang bermakna untuk Iffah..hahaha :P

Lepas tu check la bas yang ada dekat situ.Ada satu bas yang tak start so nomber kat belakang tak da,kita orang pergi la dekat pintu bas bahagian depan tertera nombor 601.Tak palah sebab time tu around 4.15pm.Paling lambat bas maybe 4.30pm. Kami pon duduk semula sambil kira budget and tambang.Tak baik buang masa tau. Dalam 10minit lepatu tu ada sebuah bas jalam .AND IFFAH like "WEH BAS 606 DAH JALAN!!!"

Me : "Wehh, dan kot kalau kita kejar",then grab semua barang.

Aku dengan Syuhada lari dengan pakai baju sekolah nya, aishhhh Iffah dengan semangat rumah Osman nya,Kami mengejar!!!!!!!!



Bas tu takdak tanda-tanda nak berhenti ok \/-\/ Then terus beredar from Kailan,,we likeeee





Lepas tu kalut cari pulic phone, dari pada 4 ,satu ja boleh guna! "apakah?"yang satu tu pon Iffah kata bunyi pelik...huwaaa aku nak balik!

Aku dah tak larat la nak sambung..-,-"



Note : NEVER RUN FOR A BUS -___-







Comments

Iffah Lucky said…
hoiiiiiiiiiiii hahaha lawakkkkkkkkkkk
Isma Ismail said…
serik dah nak p naik bas :3

D' Followers

D' Chatter

Popular Posts