Hari-hari-hari

Assalamualaikum, cuti yang penuh ha ha ha hambar sehambar hambarnya.Nampak tak betapa hambarnya hari-hari yang aku lalui umpama tengah makan cadbury tiba-tiba berita kata ada bab*,beberapa hari selepas itu halal pulak *KO DAH KENAPE*. tsk tsk.Nak kata rindu sekolah? emm macam buang tabiat je,sebab time dekat sekolah kemainn semangat nak cuti.pftt Nah amik kau cuti sampai 3 minggu, enjoyla enjoyla sepuas puasnya. Bila dah cuti, fa fa fa fa fire




Sepatutnya aku ambil masa yang ada untuk memperbaiki diri yang serba kekurangan ini, tambah-tambah pebaik gred aku untuk BAHASA ARAB pehh .Setiap hari bertutur arab kau tauuu tapi bila jawab exam dok blank lagu tu jugak.Kau pelik? Aku bertutur arab setiap hari? Habis kau tak solat? *angguk-angguk* haa tak Baca Surat Cinta daripada Allah? Last Seen bila? #sentap Aku mengaku amalan aku memang turun naik.MEMANG PAYAH NAK ISTIQAMAH! 

utk istiqamah pula ada byk cara:
1)berdamping dgn sahabt yg membawa kita kpd Allah.
2)bykkan berzikir
3)buat award kalau kita dpt istiqamah seperti seminggu x tinggal tahajud satu hari tu beli le Kfc ke.
4) buat denda kalau x berjaya capai target mutaba'ah amal. cthnya x solat dhuha langsung seminggu kena sedekah kat masjid RM7 ke. 
5) bykkanlah tadabbur ayat quran. antaranya [57:16] :)

credit to : ask fm kp #BadarSmai

Berbalik kepada cerita aku pasal cuti yang lifeless, sehari je kot yang "best"
 




Sebab hangout dengan kawan-kawan,ok remaja dan hangout tak boleh dipisahkan.Ibarat wifi dan handphone, makanan dan aku.mmmm OK.

Kalau nak cerita pasal hangout memang horrible la.Aku pun rasa macam nak berhenti menaip *cehh sapa heran* First naik bas dari kailan pergi sunshine.Bayangkan kami 4 orang ja dalam bas tu memang mengucap panjang.Tapi bila dah terpandang phone mulala gatal tangan nak snap.Apa tv3 kata "SELFIE SEJENIS PENYAKIT MENTAL" takziah kepada diri ini kerana telah menghidapnya. 

Bila sampai sunshine,tengok pukul berapa waktu tayang Meleficent pfttt Beli tiket *ini semua klisyeee* 
then MAKAN ^^


Cerita ni best tau.Tuu ja kut aku nak kata. Pergi tengok sendiri jangan beli cetak rompak tau..doseee

Segala cerita belakang tabir tu aku malas nak type dahhhh.Mohon mengerti.


p/s : Aku rasa penulisan aku makin teruk.Mohon mengerti.Harap maaf dengan penulisan aku yang ha ha ha hambar .Tapi cerita Meleficent tu Best!

Comments

D' Followers

D' Chatter

Popular Posts