10 Days Challenge #DayOne


Bismillah



1.Picture Bila sebut gambar aku rasa macam lawak,cuak,nak nangis semua ada sebab aku bukan fotogenik *macam Paan Hasanah*  apatah lagi fotoGEDIK.Bila aku ambil gambar dan ada muka aku,rasa macam gambar tu BURUK GILA! padahal orang tengok ok ja *nak perasan kejab*.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Muhammad Wafi bin Muhammad Hafiz

  • Gambar pertama dengan anak menakan, kecik kecik dah hensem. Semoga Wafi terus hensem,pandai dan jadi anak yang soleh. Amin

Darwisyah bt Zamri

  • Gambar kedua dengan sepupu yang sangat annoying dan nakai ya Rabb *nakal budak-budak selalunya nak perhatian* tambah dah dapat adik lagilaa menjadi-jadi kenakalannya --"  .Tapi, dengan dia aku rapat ,sebab aku tak dak adik T_T

Note : Rasulullah sangat mengasihi kanak-kanak. Baginda ﷺ suka menghidu,mendakap dan mencium mereka.

Pernah Al-Aqra’ bin Haris melihat baginda,ﷺ juga beberapa orang badwi berkata kepada baginda:“Ya Rasulullah ﷺ,kamu mencium kanak-kanak kamu?”               


Nabi menjawab:“Ya”

Lalu mereka berkata,“Sesungguhnya kami tidak mencium kanak-kanak kami.”

Rasulullah ﷺ bersabda lagi,“Apa yang aku akan buatkan untuk kamu,andainya Allah merampas sifat rahmat dari hati-hati kamu.”

Ini bukti bahawa mencium kanak-kanak adalah rahmat dan kasih sayang.Ramai yang tidak tahu bahawa ini adalah satu ibadah dan kebaikan,iaitu mencium dan mendakap kanak-kanak


Comments

Aina Akmal said…
betul kanak2 ni sangat suci. suka sngt duduk dngan dorang.

D' Followers

D' Chatter

Popular Posts