KRS National Challenge Part 3


18 October 2014

Malam yang indah,gelap gelita,hanya beberapa butir bintang yang menemani kami pada malam itu. Selepas siap membasahkan diri buat kali yang pertama,kami terus masuk dalam khemah .Selesai Al-Mulk .Pasang niat nak tidur,esok kena bangun awal. Hakikatnya kami bersembang. pot pet pot pot,ada saja hal yang ingin dibincangkan.Well perempuan 'flip tudung' Dan bila waktu telah memanggil, pegawai pun mai jerit-jerit ala-ala jual ikan dekat pasar 'hambar disitu'. So, kami pun belakon la buat muka manyau 'lol' .Sebaik melangkah keluar dari khemah, asal sunyi ja ni?  nampak sorang dua ja so aku pun berlari ke arah khemah Anis ,nak pastikan dia dah packing baju persalinan untuk esok.

Me : Anis..bangun,dah pukul 2..bangun..bangun 'sambil ketuk pintu khemah'

tiba-tiba

Kami bukan Anis :)

Ya Allah, nak nyorok muka dekat mana weh,kot la aku kura kura .Boleh bawak masuk muka dalam cengkerang.

Me : Kami minta maaf. 'lari pergi khemah sebelah, aku ingat khemah kitaorang sebaris tapi terselang dengan sekolah lain.emm'

Selesai menggerak semua, berkumpul,ketua pergi lapor jumlah tenaga ,dapat roti dan air then naik bas.Yeah!

Sampai dekat tempat kejadian,kitaorang disuruh berjalan dalam baris,diulang berjalan! Setelah aku gembira sebab suruh berjalan je tiba-tiba ,pegawai jerit" lari la! " 'apa ni? apa ni? tadi suruh berjalan,ni berlari pulak?' Kami berlari dari pukul 3 pagi weh,best yang amat,stamina aku pun Alhamdulillah,yang jadi masalah ialah beg baju yang berat ya ampun.Gilir-gilir bawak pun rasa macam nak lempar masuk dalam sungai ja.

Kena lari dalam baris,kalau boleh jangan putus, JANGAN TINGAL KAWAN! even kau lari laju macam kilat pun,jangan tinggal kawan kau yang semput.Memang menguji emosi bila aku lead, yang kawan-kawan aku suruh slow,dan pegawai tu suruh lari laju jangan bagi barisan putus supaya jarak tak terlalu jauh.Aku macam nak jerit 'SEMUA DIAM!'  Tapi siapalah aku,so aku ambil anisiatif, bagi semangat,pimpin tangan,usung air ke hulu ke hilir macam orang gila .Sampai kena tegur ,"Ni dok sembang apa lagi ni" Pehh,menusuk beb, tapi aku tak kesah,asal kawan aku tak tertinggal dekat belakang. :) Aku dengan Idzni gilir-gilir lead,kadang aku depan dia belakang,tanak bagi putus.

 Ana,seorang ketua yang sangat hebat,even dia ketua ,dia tak ego nak buat semua benda. Beg yang berat tu pun dia kata ringan dan masih boleh senyum.Aku ingat senyuman hg Ana. Allah ja yang boleh balas jasa hg :)

Nikmat, bila ukuwah kerana-Nya .

dalam pukul 6 pagi kami semua sampai dekat tempat penamat, Alhamdulillah, kami The Airis sampai dengan selamat tak dak yang pensan atau cedera teruk. Allah permudahkan.Tapi hampa jugak sebeab ketinggalan jauh T_T p/s : Kami lari pagi tu 12km.Aku rasa stamina aku waktu pagi pehh,bila siang semput.lol

Lepas tu solat, dekat padang.

Rumput yang berimbun,Air pagi yang sejuk,Udara yang bertiup segar,Syahdu di hati ini,dengan keAgungan-Mu Ya Allah.


Aktiviti pembinaan rakit pun bermula.



Tuan : Kamu semua tahu tak cara nak ikat rakit ni?

Kami : haaa?? 'geleng kepala'

Tuan : Habislaaa saya T_T

Pangillan tuan ni untuk mentor dan pegawai tak kira la perempuan atau lelaki.

Tuan : Tau tak ikatan ni nama apa?

Kami : ahhhhhhhh...emmmm..hmmmmm

Tuan : Ikatan simpull...simpull

Hidayah : Simpul kasih tuan.

HAHAHAHAHA tu kuih laaaa..

Hidayah : laaa, aku teka ja...

Banyak la ikatan-ikatan yang kitaorang dapat belajar, so lepas ni,aku boleh laa ikat tali kasut yang selalu terbuka dengan ikatan macam ni. Terima kasih sifu . 'ikatan ni kuat dan senang nak bukan,tak dak maknanya untuk ikat tali kasut,pftt' ikat kain kapan boleh kot? hehehe

ikatan tata kesusilaaan hahahaha


kena pastikan semua ketat,supaya tak terbukak,satgi karam,aku bukan pandai berenang.lel
Lepas tu buat water confident,selut telan tapak kasut aku T-T Makk nak balik ..

Me : Iffah,ada binatang dok berenang dekat siku hg..

Iffah : Hah? benda pa?

Me : anak belut kot.emm ..cepat halauuuu
Iffah : hah??? ni lintah laaa ...'cemas,kocak air,sekuat hati ..hayaaa hayaaa'

senyum semua....,dah siap,doa bagi tak karam ye

Tuan : ok saya nak uji ketahan rakit ni,bergerak pergi setiap penjuru (then duduk tengah-tengah)

Kami : 'bergerak ke setiap penjuru'

Tuan : OKAYY semua ....angkat saya..hahahahaha..

Waktu kita orang nak start our journey,Ya ALLAH,rakit tu akan ditolak ke tengah dan kita orang kena berenang. Aku tak reti berenang T_T ahhhh Hampir lemas jugak la aku dibuatnya.aishh tapi aku orang first dapat naik atas rakit hahahahaha .Jurus yang selama ni aku belajar,ternyata berkesan.Alhamdulillah ;)

Gambar kami atas rakit tak dak T-T .Kredit to photographer Tuan Zawawi



First check point : ujian IQ

Aku,Humaira,Idzni dan Syifa pilih tali..lama jugak laa nak selesaikan benda tu,manjang bila dah lepas,nak buat demo balik lupa step! Bertambah bersimpul lagi ada.Akhirnya berkat ketekunan berjaya jugak.

Yang lagi satu seksyen depa buat pasal air..emm ' aku lupa ,haritu depa ada cerita..heee'

Lepas tu check point : Masakan rimabababa

Masak sardin je pun,aku ingat masak singa ka gorila la baru mencabar..kekeke




Tidak dilupakan burung puyuh yang comel 'ayam'Ana yang selinap..wuwuwuwu

Sardin dipanaskan dan puyuh masak goreng..ok laa daripada takdak :3


Check point 3 permainan tradisional.

-TAMAT-

P/S : Panjang lagi sebenarnya tapi..keyboard rosak T_T


Comments

D' Followers

D' Chatter

Popular Posts