KRS National Challenge Part 4


Hai,Assalamualaikum, walaupun dah lama berlaluuuuu 'u banyak tu maksudnya dah lama la' aku still nak update sebab aku ni bukan seorang yang boleh ingat kenangan dulu-dulu,senang kata ingatan terpadam 'ada pulak'.Walaupun aku sedar yang aku akan menduduki sijil pelajaran Malaysia tapi still melagut twitter,baca blog,fb and so on. Aishh tak dak rupa nak ambil exam langsung.

Sebelum aku membebel lebih panjang 'aku ada bakat dalam membebel'.

p/s :aku jeles dengan Anis Tasnim ( p Korea) ,Kak Putri ( p umrah ) and tidak dilupakan kak Sally yang berada di Korea sekarang.Ahh

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

19 October 2014

Boleh pulak aku pergi Kem tu tanpa membawa duit, ni kes tak baca jadual. Ada lawatan dalam jadual tu dan aku tak bawak duit!(aku bayangkan kem ni kem yang mencabar macam panjat gunung everest gitu ,tak sangka ada lawatan pftt) Aku try check beg  kot-kot terselit Rm 50 ka,( poket doreamon ) tapi hambarlah sebab ada la 2 ringgit dan 70 sen. Dengan 2 ringgit tu boleh beli air je lah, 70 sen masuk tandas HABIS DUIT T_T

Alhamdulillah,rintihan hati ini didengari 'fefeeling duit jatuh dari langit'.Tenang,tenang sebenarnya semua dapat duit. Dengan duit tu bolehla beli nasi untuk tengah hari.Sebelum terlupa,sebenarnya kitaorang pergi Padang Besar je punn 'bukan dekat Jepun,dekat Perlis'.As we know,nasi gila mahal, kami order nasi goreng ayam,nasi goreng kampung .Setiap satu tu 5 ringgit.Yang lagi aneh,nasi goreng + telur  = Rm 5.60.Waktu nak bayar,aku tanyala

Me : Kak ,asal Rm 50.60 .Kami dah kira cukup 50 ringgit. "dengan nada tegas,cewahhh"

Kak : 'dahi berkerut' laa emm sebab nasi goreng tu ada telur..

Kami : 'tak logik weh,nasi goreng ayam 5 ringgit,nasi goreng tambah telur 5.60 sen'

Me : dalam hati "mungkin dia letak telur dinasour,sebab tu mahai"


Kesimpulannya : GILA MAHAI 

Boleh pulak aku pergi Perlis,mengidam keropok lekor lel jangan salah faham aku tak mengandung.

Iffah : Hang ingat ni Kelantan ka?

Sampai di gua kelam .

Ana : Weh Isma, gerai tu jual keropok lekor laaa

Ya Allah, terima kasih T_T 'terharu nyeee'


Beli makanan dekat Padang Besar,tapi makan dekat Gua Kelam.

monster tu mai cari telur dia..pftt

Kumpulan lain semua makan tepi air terjun,nikmati keindahan ,tapi kami menikmati dengan cara kami sendiri dengan melihat manusia yang lalu  lalang mencari jalan untuk kembali 'hu~ ayat'.Tiba-tiba ada seekor kucing datang dekat Mizah 'ni cerita betul' bulu dia bersih,comel dan aku masih tak berani sentuh.Well.

Sesi bergambar pun bermula..ding dong ding dong 'bunyi drum..,lebih kurang la'


senyummmmm 

Aku benci tempat gelap dan aku jalan paling belakang,tapi jangan risau sebab selembab mana pun hang,mentor kena tunggu .Jalan laju-laju buat apa, bukan dapat award pun siapa paling jalan laju dalam gua yang kelam kelam kelam. Dapat pulak mentor atlet ,jalan punya laju dan aku dibelakang masih meraba-raba sebab aku memang benci gelap,jantung berdegup kencang..mata berair otak aku bercelaru .Kaki aku rasa was-was nak melangkah.Then Iffah kata dekat aku

Iffah :" Jangan fikir sangat,langkah ja laju-laju."

Me : "Ok," aku try praktikkan, berkesan la untuk beberapa minit then aku cemas sebab jalan dia licin,berair..apa lagi aku pegang Iffah hahahaha

Bila nampak jalan keluar dari gua tu .Hanya Allah ja tau perasaan aku ',sebab dah ada cahaya.'ok,aku mengaku ,cahaya SANGAT penting,tapi air pun penting.kekeke'.Bila ada cahaya,rasa selamat,dilindungi, rasa macam kau baru keluar dari zaman gelap gituu.Alhamdulillah.


perjalanan mendaki gunung daik bercabang tiga (yang lelaki belakang tu sibuk je)

berjaya menawan gunung daik bercabang tiga (seorang lagi penyibuk lol )

Ajaran tuan Faiz :" Bila orang ambil gambar,kita kena sedaya upaya masukkan diri kita dalam gambar tu ok."

Me : untuk burukkan gambar orang,ye Tuan ada ramai pengikut .




cover album coming soon,tajuk lagu masih dibincangkan 'jangan lupa dapatkan di pasaran kongsi gelap'

"Lu langsi,lu amik gambar" kecit kecit (bunyi kamera laa)



titi lubang-lubang hanya terdapat di Gua Kelam 'berjalan senget dibuatnya'

 Tuan Faiz,Tuan Qayyim dan Tuan Izhaq


Tuan : Asal kamu semua formal sangat ni?

Kami : entahla -,-

-formal- gambar kelas lolololol


Tak formal dah

ada yang happy, senget kepala ,bajet macho ,ada yang muka kelat sebab dah tak larat,ashik ambil gambar ja

HAHAHAHA

Memperkenalkan our mentor legend .Tuan Faiz 'tepuk laa'
Dia jalan punya laju,aku syak dia atlit jalan kaki 1000 meter...pftt
(ni bukan mentor yang nyanyi-nyanyi naa)

Tuan Faiz seorang yang pendiam ,tak cakap banyak (pendiam la tu) dan dia ashik dok ulang "Selpiaq" "Jom kita Selpiaq" "Orang Pulau Pinang panggil selfie tu Selpiaq"

Me : takkan gambar jadi gambiaq kot..oh tidak ( Oh My Bahasa )

untuk pengetahuan hadirin sekalian : Beliau merupakan bakal guru Bahasa Inggeris.
-Sekian-

"Yes Sir!" tabik springgggg
Yeah dah keluar gua,waktu nak keluar tu aku dapat lihat semua orang semangat.

"Adakah perasaan mereka sama dengan aku?"

someone : Tak :3 kitaorang tak takut gelap.lolololol

kuajaaa

Tuan Izhaq baik orangnya,sebab sanggup dan sabar melayan orang-orang ni hahahaha


Memories
Anda tidak boleh mencipta pengalaman. Anda mesti menghadapinya.
– Albert Camus


note : Ada lagi satu part...bila pulak aku nak buat :3




Comments

BudakVanilla said…
rinduuuu sekolahhhh uwaaa~ bestnya korang. hehe XD
afiqah zamri said…
kawan piqa dapat pergi international punya KRS tapi dia tolak...ruginya.. katanya sebab jauh sgt :*
Sabrina SA said…
bestnya!! jeles pulak tengok.. ina pun KRS jugak hehe ... kelakar gila part ni:
Ajaran tuan Faiz :" Bila orang ambil gambar,kita kena sedaya upaya masukkan diri kita dalam gambar tu ok."

Me : untuk burukkan gambar orang,ye Tuan ada ramai pengikut .

nice entry ^^
Isma Ismail said…
to BudakVanilla
haha sekali sekala kak pegi la melawat sekolah lel

to Afiqah
alaa ruginya..mesti lagi mencabar

to Sabrina SA
Tuan tu memang pandai mengajar.Cikgu la katakan..haha
Mazni Munawar said…
hahah entry ni kelakar! xD
samalah, tk suka jugak kalau masuk tempat yg gelap, then kita paling belakang atau paling depan. best gila korng smpai masuk2 gua bagai ni~

#eh kak sally dh balik msia lah :p
Isma Ismail said…
to Mazni Munawarah

oh paling depan mesti pecut laju kan..hahaha..

:0 dah balik..baru tau -,-" kecelaruan mat lu mat

D' Followers

D' Chatter

Popular Posts