2015 dah besok




Assalamualaikum

Tahun 2014 akan menutupkan tirai tidak lama lagi dan esok 1/1/15 ,hari lahir batch98 ( daftar form 1 pada 2011 dan tamat sekolah menengah pada 2015 equal to 1115 : ).*Tepuk amai-amai cikit*
Are you ready guys for SPM?
To me,rasa macam baru kemarin masuk tadika.  *jangan over sangat boleh tak?*
baru kenal ABC ,123,ALIF BA TA
Nyanyi lagu nasyid *kami sekolah Pasti tak de nari-nari,tapak tangan kanan atas tapak tangan kiri,gengam rapat-rapat pastu goyong macam lalang.Ya ALLAH rindunya*
Masuk pertandingan tiup belon,belon aku tak besar-besar..kempis jaa tapi muka merah tiup *erhh
Masuk pertandingan mewarna dapat no2 *rasa macam menang pertandingan mewarna antara planet-planet gitu*
Waktu tadika,rasa semuanya indah.
Now aku SPM? *TADAAAAA*
Doakan batch98,mendapat keputusan yang cemerlang,terbilang dan gemilang.Ameen ^^Semoga Allah menguatkan ingatan dan memudahkan kami dalam menuntut ilmu. Ameen.

Berdiri depan cermin.

"Siapa yang terpapar kat cermin tu?"

Aku.

"Muka ni ade rupa boleh masuk Syurga ke?"

Heh. (fill in the blank)


Dunia dah maju,asal iman aku makin lesu?

Payah sangat ke nak istiqfar?

Nabi Muhammad yang maksum *tak da dosa* istiqfar tak pernah kurang daripada 100 kali.

Kita? *take note,letak dalam senarai azam*

Azzam,kemain nak semua benda baru

iphone baru

mp 3 baru

baju baru

bini baru

semua nak baru

Al-Quran letak tepi

bila nak tidur,letak Yassin bawah bantal

bacanya tidak

Ya Allah *hentak kepala dekat lantai*
 

Soalan aku pada diri sendiri dan pada orang lain juga, (jawab dlm hati)

Dah berapa kali khatam AlQuran?

Dah berapa kali khatam AlQuran beserta tafsirnya?

Kaji tak sirah Rasulullah s.a.w?

Berapa kali dah pergi taman taman Syurga yakni majlis2 Ilmu?

Ingat lagi hukum hukum tajwid?

Cuba upgrade tak kefahaman kita tentang rukun solat?

Sempurna tak lagi tutup aurat?

Jaga tak perbualan dengan ajnabi? (pergaulan lelaki dan perempuan)

Semua tu cuma benda yang asas je. Tapi sungguh, hakikatnya dan realitinya memang ada di segelintir kita yang sudah lupa akan semua tu. Dek kerana terlalu sibuk bermain cinta dengan si dunia yang amat menggoda.
Jentik dahi sendiri.


We all make mistakes in our lives and we all commit sins.
We are all human and sometimes tend to lose the path for a while.
What do we do when we realise we were wrong?

Ehem.
After committing a sin, a person who fears Allah and give high respect to Him would feel a sense of despondency and despair thinking, "How will God forgive me for this sin?" However, it is noteworthy that despairing of God's mercy is in itself one of the major sins in Islam for God is ever merciful, ever forgiving. 

As He says in the Qur'an:

"Do not despair of God's mercy; He will forgive you of all your sins"

.Qur'an (39:53).

In another verse, Allah says:


"And He wishes to forgive you"

Qur'an (4:146).

Note : Tutup buku lama,buka buku baru.Adakah kita menyangka Solat Taubat hanya sekali seumur hidup menjamin kita masuk ke syurgaNya?


Manusia yang memberi inspirasi kepadaku : Dai'e Nurul Hayati Johari :) Semoga Allah limpahkan kasih sayang ke atas ukhti atas perjuangan dakwah yang begitu indah .Ameen

Comments

Izzati Amira said…
tutup buku lama, bukak buku baru.
happy new year (:
Isma Ismail said…
To Izzati Amira
Moga Allah permudahkan .Istiqomah
:)
Mazni Munawar said…
all the best spm! waa nk skola dah eh ^^
Isma Ismail said…
To Mazni Munawar
Thanks kak Mazni :) bahang makin terasa..pftt
Papaglamz said…
All the best SPM

D' Followers

D' Chatter

Popular Posts