Ailurphobia





Assalamualaikum,sudah cukup! cukup! hentikan pereputan ini ! Begitulah dialog yang selalu bermain di dalam otak aku.Tajuk kali ini,buat penggemar kucing seluruh dunia, please jangan bash saya.First time aku jumpa kucing,dekat pasar pagi.Dulu waktu kecik,selalu gak gi makan roti canai cicah gula (tak reti cicah kuah lagi masa tu uhuk uhuk) Than, segerombolan kucing ke hulu ke hilir dekat keliling kerusi aku.Desperate gila kot aku tengok.Kaki memang dah angkat,kalau boleh nak berdiri atas meja .Pakcik-pakcik keliling aku dah start pandang kecik besar kecik besar je tau sambil senyum-senyum sambil kata.

Pakcik 1 : Eh adik takut kucing ke? alaa kucing tak gigit aih.

Aku : memang ah tak gigit tapi dia cakar,nampak tak kuku dia yang scary gila tuh..gigi diaaa ahhh menikam jantungku dari jauh ah ah ah 

Pakcik 2 : Kucing tu suka la dekat awak ,meh pakcik pangil dia ..kucing "thok,thok"(bunyi panggil kucing)

Aku : Kucing tu tak pergi kat pakcik tu ,ok maaa jom balik

-TAMAT -

Sekarang ni aku dalam tempoh CUBA SUKA KUCING . Well kalau kucing tu tak buas i mean hyper aku pergi jugak,usap usap dia ,pastu tanya kabar family dia (Aku tanyaaa apa kabar semua!).Dekat sekolah aku ada tiga ekor kucing namely Chemistry,Fizik and Biology (budak SPM yang letak nama) yang SUPER HYPER nak mampos,pantang nampak objek dekat lantai,they will main sambil guling guling.Dengan itu semua mata akan tertumpu pada aksi mereka,and manusia manusia yang takut kucing boleh mula start angkat kaki. Lagi menakutkan when kucing tu panjat meja and lompat dari satu meja ke satu meja.Awak saya tak kuat T_T Gugur jantung .Anybody ,please call 999!!! call FBI!

awak main la dengan saya
Dengan Cemistry yang paling rapat pun.mungkin ada chemistry mungkin.(aku tak cam sgt pun).Chemistry ni jenis yang suka orang usap dia,nyampah betul.Aku still ingat, dekat surau,dia (kucing ok kucing) tengah tidur ,than aku pun pegang pegang dia.Weh tak buka mata langsung kot! dah mati ke kucing ni.Try goncang,still tak buka mata.Memang tidur mati.Gua give up der,gua give up.Kira bagus la dia tak respond,sebab kalau dia respond,tak cukup tanah kot aku lari.
chemistry ,meh la makan

Ada orang sebut makanan? makanan?

Waktu dalam proses aku nak bagi chemistry tu makan,something yang aku tak suka happen,than dengan nasi yang aku nak bagi dekat dia,and my nasi pftttt Takpalah redzki kau .Takpe Chemistry,bukan salah awak tsk tsk aku terlebih gelabah waktu dia lari ke arah aku aish
Awak tak suka dekat kita kee?
tapi kita suka awak! padan muka *buekkk*

Yang paling aneh sekali ialah lagi kau tak suka kucing lagi dia datang dekat dekat dengan kau.Annoying ok annoying,Aku suka kau takpe,tapi kenapa kau suka aku? kenapa? aku tak boleh terima.Terancam ok bila dia datang dekat dekat.

.Isma,u soo boring.chill la .ok tutup mulut tu sikit,tangan tu,aip aip

persoalan sudah terjawab




Note : Aku akan cuba suka kucing.InshaAllah.Supaya kucing kucing tu takkan dekat dengan aku lagi hahahaha K tak lawak.AKU SERIUS

Comments

Zyra Roxx said…
hahahah ada sorang kazen, lelaki penakut nk mampos dgn kucing, boleh panjat kerusi meja kalau nampak kucing, hahahahah!

i love cats! kena cakar gigit tu dh biasa. dh anggap sebagai tanda kasih pun, heheheh :p
Hahahaha, samalah kita takut kucing! But you're more better sbb at least berani jgklah nak usap kucing. Dri sis ni! Kucing 1 meter jarak pun dah jerit dulu. Cabut larilah apa lagiiii! Hahahaha TvT
BudakVanilla said…
tak berapa faham kenapa orang taksuka kucing yg sangat comel tu T^T
mungkin pernah kena cakar kot. :3
BV suka kucing jugak. XD
semoga awk akan suka kucing 1 hari nnt :)
Melissa Muklis said…
tak boleh lah pegi rumah Lissa nih.. rumah Lissa ada baaaaaaanyaaak kucing. hehehehe
najwa zahid said…
adik sya pon takut kucing jgk. sya takut klau kucing tu terjah2 je
farhan hasanah said…
pasni dah tak boleh tgk gelagat bio, chemist, fizik T-T
Liyana said…
saya pun jenis macam ni dulu . seksa wey , seksa gila. baru nampak je kelibat kucing , mula la tak senang duduk . kalau tengah jalan , akan pusing tempat paling jauh dari kucing , kalau tengah berdiri tegak mula la melilau - lilau caari siapa suka kucing atau cari mana aku patut lari . hahaahha.

tapi , entah sejak bila cuba kontrol rasa cuak dengan kucing . dan lama-lama alhamdulillah saya dah tak takut kucing dah . huhu . tapi masih tidak bermakna saya suka bila main kucing sebab bila kucing dah mula nak bermanja , masa tu saya pun mula nak menangis . hahaha .

The Talking Diary
Ichiy Hara said…
Byk gak org comment kt blog hg nohh hmmm...
Sally Samsaiman said…
alololo...kak sally kat rumah ada 8 ekor...kadang tdo mmg kena keliling macam semut...nasib la dorang tak hurung baling tempat lain..kahkah
Scya Lollita said…
scya ailuromaniac :p
pelan-pelan, takpa.
bila dah biasa tau la perangai kucing ni cemana sebenarnya
Sabrina SA said…
hahhahahaha dulu ina pun macam tu tau..
tapi lama2, sejak ina try bela kucing, alhamdulillah, dah okay dah :))
Mazni Munawar said…
saya ni pecinta kucing! takpe2, belajar dulu utk suka kucing. bila fobia mmng kita takleh buat apa2 kan :D
logik juga ye kajian yg dibuat pasal kucing tu

D' Followers

D' Chatter

Popular Posts